2. De heenreis, aankomst & eerste indruk

18 september 2019 - Sanur, Indonesië

Dag ① • ② • ③

🌴 𝐃𝐚𝐠 𝟏

Om 15:15 boarden, om 16:15 de lucht in... zes uur later staan we op het vliegveld van Qatar (Doha) voor onze overstap. M'n nieuwschierige moeder had voor vertrek even gekeken naar de temperatuur in Qatar en zag midden op de dag 40°C staan... gelukkig waren wij er om half 12 savonds en was het nog maar 30°C 😂. Voorbereid met ons vest uit liepen we de trap af vanuit het vliegtuig, maar de klap van de warme temperatuur was behoorlijk hard. Gelukkig was er overal binnen in het vliegveld airco. Na wat rond neuzen, hebben we de gate opgezocht en hoefde we nog maar een half uurtje te wachten voor het boarden. Daarna ging het erg snel, want vanwege de nachttijd hebben we lekker kunnen slapen. De laatste drie uurtjes vond ik het zwaarst, want dan weet je gewoon dat je er bijna bent!

🌴 𝐃𝐚𝐠 𝟐

En daar waren we dan! Na een hele lange reis geland op Ngurah Rai airport in Bali. Met onze backpacks (na één uur wachten) weer veilig bij ons, waren we goed voorbereid en hadden we al een driver (taxi) geregeld die ons naar het eerste hotel zou brengen. Onze driver stond al met een bordje te wachten {foto} en bracht ons naar het hotel; Asoka Hotel & Suites in het plaatsje Sanur. Als je overigens goed kijkt op de foto zie je dat het een heeeele lange rij is van mensen met allemaal bordjes en papiertjes met namen. Wij dachten dat duurt wel even voor we onze driver vinden, maar dat viel mee en hadden 'm zo gevonden 😁.

Sanur is een bekende toeristenplaats niet verweg van het vliegveld, maar wel een rustig kustplaatsje. Het plaatsje staat ook bekend om het strand van ongeveer 5 km lang. Verder is Sanur de beste plek om over te steken naar Nusa Lembongan/Ceningan. Vanuit de haven vertrekken de meeste boten richting de kleine eilandjes naast Bali (zuid-oost kant). Dit is onze volgende bestemming en dus is Sanur ideaal voor een eerste stop om uit te rusten van een lange reis.

Bij aankomst in ons hotel, werden we vriendelijk ontvangen en kregen we een mooie kamer. Ons hotel ligt vlak bij het strand en heeft een heerlijk zwembad waar we lekker in af kunnen koelen. Na aankomst in het hotel hebben we even wat anders aangetrokken en gaan rond kijken in de straat. Hier hebben we nog even heerlijk een Mexicaanse schotel met nacho's gegeten 😋.

🌴 𝐃𝐚𝐠 𝟑

De jetlag vinden we tot nu toe alles meevallen. We zijn goed in het ritme gekomen en hebben goed door kunnen slapen. We werden wakker rond een uur of acht en hebben toen rustig ontbeten. Bananen pancakes en toast met een heerlijke vers gemaakte smoothie, kortom een goed begin van de dag! Na het ontbijten zijn we langs het strand en de boulevard gelopen om alles bij daglicht te zien. De zon komt hier op om 06:15 maar gaat om 18:15 ook weer onder. Het aantal lichturen per dag is dus erg weinig.

Rond tienen zagen we een heerlijke vitrine vol met ijs liggen (persoonlijk kan ik dit natuurlijk niet laten liggen en wil ik meteen weten hoe het smaakt aangezien ik zelf bij een ijssalon heb gewerkt 😉). De smaken waren erg lekker, alleen niet zo sterk. Als het dan toch 30°C is en alles wat verkoelend is lekker is, konden we niet voorbij lopen zonder een ijsje...

Na het zwemmen en zonnen bij het zwembad hebben we tickets voor de boot geregeld waar we morgen mee door gaan naar Nusa Lembongan. Ook een lokale simkaart is handig om te hebben zodat je bereikbaar bent wanneer er geen wifi is. Deze zijn we wezen halen in een winkelcentrum in de hoofdstad van Bali, Denpasar. Onder tussen kregen we allebei trek en gingen even voor een korte stop bij de Burgerking langs. Hier hebben we gegeten voor €1,84. Ja je leest het goed het is geen typefout; één euro vierentachtig... echt onvoorstelbaar.

Aan het einde van de dag hebben we heerlijk gegeten aan het strand achter ons hotel. Mam een heerlijke nasi goreng en ik tapas van garnalen, chicken wings en overheerlijke springrolls.

Op dit moment zijn we hard (maar dan ook heel hard) ons best aan het doen om alles weer in onze backpacks te krijgen 😂. Op de heen weg een lange broek en een vest is erg fijn in een koud vliegtuig, maar hier is dat niet nodig... wel was het nodig om die ruimte in te calculeren met inpakken. Iets wat ik dus overduidelijk niet heb gedaan als ik naar m'n uitpuilende backpack kijk.

Ik hoop dat je deze eerste blog met plezier gelezen hebt en uitkijkt naar de volgende! Vergeet ook niet de foto's te kijken die je onder het tweede kopje 'foto's' kan vinden. Moet lukken toch? 😉

Tot snel!
𝑲𝒖𝒔 𝑵𝒊𝒌𝒌𝒊 ✈🌏

1. Karin:
    18 september 2019
    Klonkt allemaal. geweldig. Lekker eten en drinken met mooi weer. Meer heeft de vakantiegangers niet nodig 😅🌻
  2. Corinne De Rooij:
    18 september 2019
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin! Lekker genieten en nog heel veel plezier!🤗😘👙🌻🌴
  3. Michelle paulus:
    18 september 2019
    Veel plezier!!! Wordt vast een geweldige tijd
  4. Connie:
    18 september 2019
    wat fijn dat alles zo goed is verlopen en wat hebben jullie het leuk samen. Mooi weer, ijsjes, zwemmen.......euh nee hoor ik ben NIET jalours. geniet ervan Meiden en pas goed op elkaar
  5. Patrick Kleijn:
    18 september 2019
    Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. lembongan is leuk om een scooter te huren.

Heel veel plezier
  6. Inge:
    18 september 2019
    Dus er is geen reet aan!?!😂😍
  7. Ingrid Guijt:
    18 september 2019
    Ik ga jullie zeker volgen. Ziet er goed uit. Veel plezier !
  8. Miranda:
    19 september 2019
    Superleuk om mee te lezen!!! Ik wil weer terug🤩
  9. Suus:
    19 september 2019
    Leuk om te lezen! Wat een ervaring ladies! Geniet lekker saampjes (maar dat doen jullie al zo te lezen)
  10. Petra:
    19 september 2019
    Klinkt inderdaad zo dat ik ook terug wil! Heerlijk!!! Enjoy!
  11. Opa en oma:
    19 september 2019
    Leuk Nikki om jullie verslag te lezen❤
  12. Collin:
    19 september 2019
    Een mooie start. Elke dag weer anders
  13. Oma Wil:
    19 september 2019
    Erg leuk verslag goed gedaan fijn om te volgen